Σύνδεση / Πληροφορίες
TwitterRssFacebook
Πλοήγηση

Terra-Core για…functional προσέγγιση!!!

| 6 Σεπ 2017 | κατηγορία: Fitness | Χωρίς Σχόλια

terra-core-big1

Με τον όρο functional training(λειτουργική προπόνηση), εννοούμε το είδος εκείνο της προπόνησης που περιλαμβάνει ασκήσεις και κινητικά μοτίβα που ασκούν και προετοιμάζουν το σώμα για να κάνει τις κινήσεις τις καθημερινότητάς του με καλύτερη απόδοση, χωρίς πόνο και χωρίς ενοχλήσεις. Πρόκειται δηλαδή για προπόνηση που βασίζεται σε κινητικά μοτίβα που προσομοιώνουν τις καθημερινές κινήσεις του ανθρώπινου σώματος(ή τις κινήσεις του εκάστοτε αθλήματος, εάν πρόκειται για αθλητές), κάνοντάς το τελικά να είναι πιο λειτουργικό και πιο αποδοτικό, βελτιώνοντάς του δηλαδή θα λέγαμε αλλιώς, το επίπεδο της λειτουργικής του ικανότητας. Κάτι τέτοιο, είναι απόλυτα εφαρμόσιμο με το terra-core.

Οποιοδήποτε κινητικό μοτίβο προσομοιώνει την ανθρώπινη κίνηση- είτε από την καθημερινή ζωή(εάν πρόκειται για απλούς ασκούμενους), είτε από ένα άθλημα(εάν πρόκειται για αθλητές)-και διαρθρώνεται με τις αρχές της προπονητικής, θεωρείται και είναι λειτουργική προπόνηση. Με τη βοήθεια του terra-core οι προσομοιώσεις παίρνουν άλλη διάσταση. Οι κινητικές δυνατότητες, η ποικιλία των ασκήσεων και η στοχοποίηση του ζητούμενου, γίνονται με το terra-core με τον πλέον αποδοτικό και διασκεδαστικό τρόπο.

Επίσης, η προπόνηση μπορεί να στοχεύσει στη βελτίωση μίας ή και περισσοτέρων παραμέτρων της φυσικής κατάστασης. Οι δυνατότητες που δίνονται μέσω του terra-core είναι πάρα πολλές και οι προπονητικές προσαρμογές που μπορούν να επιτευχθούν, αναφέρονται σε μία πληθώρα χαρακτηριστικών.

Με το terra-core μπορούμε να στοχεύσουμε και να βελτιώσουμε τη δύναμη, την αντοχή, την ταχύτητα, την ισχύ, την κινητικότητα, τον συντονισμό, την επιδεξιότητα, την τεχνική και την ικανότητα. Επιγραμματικά, θα δώσουμε μία ερμηνεία, για το τι σημαίνει καθένα από αυτά τα χαρακτηριστικά.

Δύναμη: είναι η ικανότητα που χρειάζεται για να υπερνικηθεί μία αντίσταση. Για να ξεκινήσει ένας σπρίντερ από την αφετηρία του, απαιτείται δύναμη…το ίδιο απαιτείται όμως και από έναν αρσιβαρίστα, για να σηκώσει μία βαριά μπάρα…επομένως, αυτή είναι η γενική τοποθέτηση για τη δύναμη και από τα παραδείγματα καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν διαφορετικές μορφές δύναμης.

Αντοχή : κι αυτό το χαρακτηριστικό περικλύει πολλές μορφές εκδήλωσης. Γεικά όμως, πρόκειται για την ικανότητα που χρειάζεται για να μπορέσουμε να έχουμε μεγάλη χρονική διάρκεια σε μία δραστηριότητα.

Ταχύτητα: είναι η ικανότητα που χρειάζεται για να πραγματοποιηθεί μία δραστηριότητα ή ένας συνδυασμός δραστηριοτήτων σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ισχύ: εκφράζει τη σχέση μεταξύ εφαρμοζόμενης δύναμης και χρονικής διάρκειας. Όσο μεγαλύτερη η δύναμη που εφαρμόζεται και σε όσο μικρότερο χρονικό διάστημα, τόσο μεγαλύτερη η παραγόμενη ισχύς.

Κινητικότητα: είναι το κινητικό εύρος που υπάρχει στις αρθρώσεις. Όσο μεγαλύτερο είναι το εύρος μίας άρθρωσης, προς το φυσιολογικό, τόσο πληρέστερη και ασφαλέστερη μπορεί να γίνει μία κίνηση που σχετίζεται με την άρθρωση.

Συντονισμό: πρόκειται για την ικανότητα που οδηγεί σε επαναλαμβανόμενες εκτελέσεις μίας ακολουθίας κινήσεων, ομαλά και με ακρίβεια. Περιλαμβάνει τη συνεργασία και των αισθήσεων και μυών και των νεύρων και των αρθρώσεων.

Επιδεξιότητα: είναι η ικανότητα της επιλογής και της εκτέλεσης, της σωστής τεχνικής, την κατάλληλη χρονική στιγμή, με ελάχιστη προσπάθεια, επαναλαμβανόμενα εάν χρειάζεται και με επιτυχία.

Τεχνική: είναι ο ομαλός συνδυασμός των βασικών κινήσεων, ενός κινητικού μοτίβου. Για μία κίνηση, είναι η αρμονική και ορθή μετάβαση επιμέρους κινητικών μοτίβων, που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις των σχετικών αρθρώσεων.

Ικανότητα: είναι κυρίως αυτό που λέμε ταλέντο. Πρόκειτε περισσότερο για κάτι δηλαδή που κληρονομείτε. Είναι άρικτα συνδεδεμένη με την επιδεξιότητα και επί της ουσίας αναφέρεται σε ψυχοκινητική ικανότητα.

Σε ποιους απευθύνεται το terra-core:

1. Σε κάθε ασκούμενο, κάθε ηλικίας και οποιασδήποτε προπονητικής εμπειρίας.

2. Σε όσους τους αρέσει η εξάσκηση σε ατομικό επίπεδο, με παρέα, σε ολιγομελή γκρουπ ή σε πολυπληθή τμήματα.

3. Σε οποιονδήποτε ασκούμενο ακόμα κι αν έχει κάποιο μυοσκελετικό ζήτημα και χωρίς να απαιτείται προγενέστερη προπονητική εμπειρία.

4. Σε όλους, όσους επιθυμούν διασκεδαστική, ασφαλή και αποδοτική εκγύμναση.

Tip: αναζητείστε τα προγράμματα του terra-core σε επιλεγμένους χώρους ή αποκτείστε κι εσείς ένα στο σπίτι σας με το συνοδευτικό του πρόγραμμα. Αναζητείστε τα νέα προγράμματα terra-core που δημιουργούμε συνεχώς, φροντίζοντας να μένετε διαρκώς σε εγρήγορση!!!

Λευτέρης Φυντικάκης, Coach-Trainer, Dip.PhE/SN/PhC, DPESS

Επιστροφή
Κοινοποιήστε αυτή την ανάρτηση:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPrint this pageEmail this to someone

Σχολιάστε

Εάν δεν θέλετε να εγγραφείτε στο PTblog, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το λογαριασμό σας σε μία από τις παρακάτω υπηρεσίες: