Σύνδεση / Πληροφορίες
TwitterRssFacebook
Πλοήγηση

Σωματική δραστηριότητα VS άσκησης & φυσικής κατάστασης.

| 5 Μαρ 2016 | κατηγορία: Fitness | Χωρίς Σχόλια

MX14_LIFESTYLE_3 models by strength_hawaii_sm (1)Έχει βρεθεί ότι το 70% του πληθυσμού στις δυτικοποιημένες χώρες δεν έχει επαρκή επίπεδα σωματικής δραστηριότητας για βέλτιστη υγεία και διατήρηση του σωματικού του βάρους.

Οι όροι «σωματική δραστηριότητα», «άσκηση», «φυσική κατάσταση» χρησιμοποιούνται για να προσδιορίσουν το κατά πόσο είναι κανείς σωματικά δραστήριος. Ωστόσο, σε επιστημονική βάση, οι όροι αυτοί έχουν διαφορές:

Σωματική δραστηριότητα: Όλες οι σωματικές κινήσεις που έχουν ως αποτέλεσμα τη δαπάνη ενέργειας. Σε αυτές περιλαμβάνονται καθημερινές δραστηριότητες όπως οι δουλειές του σπιτιού, τα ψώνια, η εργασία.

Άσκηση: Προγραμματισμένες και δομημένες επαναλαμβανόμενες κινήσεις που είναι σχεδιασμένες για να βελτιώσουν τη φυσική κατάσταση και υγεία.

Φυσική κατάσταση: Ένα σύνολο χαρακτηριστικών, όπως η αντοχή, η κινητικότητα και η δύναμη, που σχετίζονται με την ικανότητα να κάνουμε σωματική δραστηριότητα.

Η σωματική δραστηριότητα αναφέρεται σε όλη την ενέργεια που δαπανάται μέσω της κίνησης. Σε αυτή συνεισφέρουν κυρίως οι καθημερινές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν τη μετακίνηση του σώματος, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο, το ανέβασμα και κατέβασμα σκαλιών, οι δουλειές του νοικοκυριού και τα ψώνια, με το μεγαλύτερο μέρος αυτών να συμβαίνει τυχαία ως κομμάτι του καθημερινού προγράμματός μας.

Η άσκηση, από την άλλη, είναι, τουλάχιστον εν μέρει, μια προγραμματισμένη και στοχευμένη προσπάθεια να βελτιώσουμε τη φυσική κατάσταση και την υγεία. Μπορεί να περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως το γρήγορο περπάτημα ή το ποδήλατο, την αεροβική γυμναστική, αλλά ακόμα και κάποια δραστήρια χόμπι όπως η κηπουρική και τα αθλήματα.

Η φυσική κατάσταση είναι σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα των επιπέδων της σωματικής μας δραστηριότητας, ωστόσο παίζουν ρόλο και κάποιοι γενετικοί παράγοντες, γι’ αυτό κάποιοι τυχεροί ανάμεσά μας έχουν μια φυσική ικανότητα να υπερέχουν σε κάποιες δραστηριότητες. Αυτό φαίνεται καλύτερα στα ανταγωνιστικά αθλήματα, όπως το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, η άρση βαρών κ.α., στα οποία οι καλύτεροι έχουν συνήθως κάποιο γενετικό πλεονέκτημα.

Το σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε, ωστόσο, είναι ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα (παρά τα όποια κληρονομικά στοιχεία φυσικής κατάστασης) είναι αυτή που σχετίζεται με την καλή υγεία.

Αυτό σημαίνει πως ο οποιοσδήποτε, είτε είναι αθλητικός από τη φύση του είτε όχι, μπορεί να ωφεληθεί από τη σωματική δραστηριότητα.

 

 

tip: ανεξάρτητα από το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης αλλά και από το στόχο σου, ενσωμάτωσε μέσα στην εβδομάδα την προπόνηση αντιστάσεων. Αποδεδειγμένα πλέον και με όλο και σημαντικότερους επιστημονικούς ισχυρισμούς, η προπόνηση αντιστάσεων προσφέρει πάρα πολλά οφέλη στην υγεία.

Λευτέρης Φυντικάκης, Coach-Trainer, Dip.PhE/SN/PhC, DPESS

Επιστροφή

Κοινοποιήστε αυτή την ανάρτηση:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPrint this pageEmail this to someone

Σχολιάστε

Εάν δεν θέλετε να εγγραφείτε στο PTblog, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το λογαριασμό σας σε μία από τις παρακάτω υπηρεσίες: